Folosim fişiere cookie pentru a vă oferi cea mai bună experiență de navigare pe site.

Drumeţie la rododendron

Membrii Clubului Alpin Floarea de Colţ vă invită la o drumeţie mai puţin alpină dar frumoasă pentru a ne bucura împreună de spectacolul rododendronului înflorit (sperăm) din zona Vânturiş - Vârful cu Dor, sâmbătă 17 iunie 2017.

Rododendron, Vânturiş, foto Marius Radu

Întâlnirea va avea loc ca de obicei în vagonul 2 al trenului Regio 3001 cu plecare din Bucureşti Nord la ora 6:23. Drumeţia propriu-zisă va avea loc pe traseul Sinaia gară - Cota 1.400 - Drumul de Vară (către Cota 2.000) - Colţii lui Barbeş - Vârful cu Dor iar întoarcerea pe la Cota 2.000 înapoi pe Drumul de Vară sau pe Piciorul Pietrei Arse (coborâre tot în Sinaia), funcţie de numărul de participanţi, dispoziţie şi posibilităţile fizice ale fiecăruia :-) Opţional, drumul până la Cota 1.400 se poate face cu taxiul sau cu telecabina iar coborârea de la Cota 2.000 deasemenea se poate face cu telecabina pentru cei care se declară mulţumiţi doar cu o parte din traseu.

Echipamentul va fi cel de munte: rucsac mic pentru o zi, bocanci, haine lejere de mers, haine de ploaie, căciulă şi mânuşi subţiri, şapcă de soare (vremea fiind instabilă în această perioadă), apă şi mâncare pentru o zi, opţional beţe de trekking şi aparat foto.

Durata estimată de mers este de 8-9 ore, cca 1.100 m diferenţă de nivel între gara din Sinaia şi Vârful cu Dor.

Întoarcerea în Bucureşti este estimată cu trenul Regio 3012 cu plecare din Sinaia la 19:23.

Drumeţia este deschisă şi accesibilă oricui doreşte să petreacă o zi alături de noi. Experienţa pe munte nu e necesară dar este bine-venită însă condiţia fizică bună este obligatorie.

Update vineri, 16 iunie. Deşi rododendronul era motivul pentru care am planificat această drumeţie, întrucât se anunţă ploaie, este posibil ca în tren să hotărâm un alt traseu, poate mai scurt, funcţie de componenţa grupului şi prognoza meteo actualizată. Hainele de ploaie sunt oricum obligatorii pentru cine se încumetă să vină la munte, respectiv geacă de ploaie sau pelerină, husă de ploaie pentru rucsac, eventual supra-pantaloni pentru ploaie şi haine uscate de schimb în rucsac (împachetate cu grijă în pungi de plastic).

În rest, voia bună este prezentă indiferent de condiţiile meteo 😉

Rododendron, foto Marius Radu

Post scriptumDintre cei care s-au încumetat să vină la gară în dimineaţa posomorâtă de sâmbătă, 16 ne-am hotărât să vedem cum arată rododendronul pe ploaie. Am evitat drumul, oricum nu f interesant, până la Cota 1.400 luând 4 taxiuri. Ceaţa groasă ne-a luat imediat în primire dar puţin după 1.500 m a început să se risipească. Până să intrăm pe poteca pe sub Colţii lui Barbeş (punct roşu) chiar a început să se întrevadă soarele. Discret. Mugurii proaspeţi de brad au fost o tentaţie la care cu greu am rezistat. Aproape de ieşirea spre lacurile Vânturişului 5 dintre colegi au optat pentru un ocol pe la cascada Vânturiş. Ceilalţi am încercat să profităm de fereastra de vreme bună şi-am urcat spre pantele înroşite de rododendron ale vârfului Vânturiş. Ceaţa care urca cu repeziciune dinspre vale ne-a învăluit curând şi picăturile de ploaie au început să ne răcorească. Până ne-am ajustat hainele condiţiilor meteo ploaia s-a transformat în grindină, măruntă dar hotărâtă. Renunţând la pauza de masă romantică printre tufele de rododendron am revenit în vale şi-am ieşit în şosea (Sinaia - Piatra Arsă). Pentru prânz ne-am adăpostit în căbănuţa de la capătul gondolei de sub Furnica. Paznicului nu i-a displăcut puţină companie aşa că am putut să mâncăm liniştiţi, la căldură, timp în care afară s-a mai derulat o repriză de ploaie torenţială. Am continuat pe drum până sub şaua de sub Vârful cu Dor - şi el împodobit cu rododendron - şi-am revenit în Drumul de vară către Cota 1.400. Ceva mai jos ne-am abătut prin pădure pe Drumul de iarnă şi-am ajuns la timp în Sinaia pentru trenul Regio 3010 unde ne-am reîntâlnit cu colegii care, după vizita la cascadă, au urcat Vârful cu Dor. Cca 7 ore în total, mai puţin decât ne planificasem iniţial, dar suficient şi adaptat condiţiilor din teren. Rododendronul în zona Vânturişului a fost în perioada de maximă înflorire şi chiar dacă n-a fost soare s-a văzut bine şi prin ceaţă 😂

Marius

foto Marius Radu

... 5 participanți am coborât la cascada Vanturiș, am revenit în traseul marcat (punct roşu) și am continuat spre lacurile Vânturiș, Vârful cu Dor, pârtia de schi, Sinaia. La lacuri, sub desimea molizilor, ne-am echipat pentru ploaie şi grindina ce tocmai s-a dezlănțuit și-am continuat până în Sinaia.

Vali

Codul de securitate
Actualizează

Întâlnire la club

Următoarea întâlnire la club va avea loc luni, 26 noiembrie 2018, ora 18:00, sala 005 (parter), Universitatea Titu Maiorescu (Calea Văcăreşti 187).

Intrarea este gratuită.

Hai cu noi

Dacă iubești muntele și vrei să ieși în weekend la o drumeţie în natură, în sălbăticia Bucegilor sau în zonele învecinate, te așteptăm în fiecare sâmbătă, în Gara de Nord, la trenul Regio 3001, ora 6:22, primele două vagoane sau în gara Basarab la trenul Regio 3003, ora 7:44, primele două vagoane (pentru ture mai scurte şi mai uşoare, potrivite şi pentru începători dar alături de seniori). Nu uita bocancii, rucsacul cu mâncare pentru o zi și hainele de ploaie. Te așteptăm cu drag la o tură pe poteci cunoscute sau mai puțin cunoscute! Ai ocazia să faci mișcare, să te bucuri de natură și să întâlnești oameni noi. Potecile muntelui sunt primitoare indiferent de anotimp.

Nota bene

Unele trasee montane descrise pe site sau prezentate în albumele foto pot prezenta un risc important de accidentare gravă. Traseele pot suferi modificări în timp şi pot fi diferite faţă de cum sunt ele prezentate aici. Informaţiile oferite de autori se bazează pe propria lor experienţă; ei nu-şi pot asuma nicio răspundere dacă informațiile nu sunt exacte sau de actualitate. Folosirea oricăror informații prezentate aici se face integral pe propria răspundere. Autorii nu-şi pot asuma nicio răspundere pentru consecințele ce pot decurge din folosirea, în orice fel, a informaţiilor prezentate pe site. Deasemenea, participarea la drumeţiile propuse se face pe propria răspundere, fiecare având obligaţia să se autoevalueze corect vis-a-vis de ceea ce implică drumeţia pe munte.

PARTENERI

Floarea de Colț BucureștiUniversitatea Titu MaiorescuNootkasportHimalayaMontrekHervis SportCAF EquipmentCabana VoinaCraimont Clubul Alpin Român Asociația Montană Carpați Floarea de Colț București

Biblioteca

Biblioteca Floarea de Colţ vă propune o colecţie de materiale informative având ca temă centrală muntele, natura, aventura, călătoriile, fotografia, etc. Adunate prin bunăvoinţa donatorilor cărţile sunt la dispoziţia membrilor clubului pentru a fi lecturate.

Cronica săptămânală

Amănunte despre turele săptămânale şi albumele foto aferente, activităti recente ale clubului consemnate în forum.